Köp- & leveransvillkor

Hos Go By Flow - Easy Living, org.nr 690929-3323, handlar du hållbar inredning av hög kvalitet från ledande leverantörer inom inredning. Vårt mål är att du som kund ska få professionell och hög service. Våra leveransvillkor gäller beställningar från vår webshop www.gobyflow.se om du som kund är bosatt i Sverige. Vi levererar inom Sverige.

Som kund hos oss har du rätt att begära information om dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Dina personuppgifter sparas på ett säkert sätt hos oss för att vi ska kunna ge dig bra service vid återkommande köp och för att du ska få ta del av specialerbjudande och nyhetsbrev. Vid frågor kontakta oss på info@gobyflow.se 

Försäljning till minderåriga: Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans medgivande.                                          

Priser och betalning
Priser som anges vid köptillfället är det pris som gäller. Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter, moms och betalning. Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen beroende av valt betalsätt. Vi reserverar oss för eventuellt skriftfel.
 
Fraktkostnad
Fraktkostnad 69 kr (inklusive moms).

Leveranser
Leveranstiden är 1-3 dagar och leveranserna sker med DHL Service Point. Du får ett SMS eller så ringer transportören och aviserar. Därefter löser du ut paketet på respektive utlämningsställe.

Företag
Till företag skickar vi leveranserna med DHL paket som levereras direkt till leveransadressen.

Outlösta försändelser
Det är upp till dig som kund att lämna en giltig och korrekt leveransadress. Om vi av någon anledning får tillbaka ett paket som ej har hämtats ut förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 499 kr, oavsett köpsumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

Betalningsvillkor
Klarna checkout
Faktura - Delbetalning - Kortbetalning samt bank                                                                                          

Ångerrätt
Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit dina varor, även om förpackningen har öppnats, men det förutsätter att varan inte är använd (enligt konsumentköpslagen). En kopia på fakturan/kvittot ska bifogas och varan ska levereras väl förpackad så att originalförpackningen och varan inte skadas. Returetikett finns i paketet. Så snart vi har mottagit dina returnerade varor återbetalar vi inom 20 dagar tillbaka dina pengar till det konto du har angivit.

Retur av varor du ångrat ska skickas till:                                                
Happynest
Salamandervägen 16
702 36 Örebro                                                                    

OBS! Skicka alltid som företagspaket. Ej till utlämningsställe.                
Observera att vi inte accepterar postförskott som returer, de kommer inte att lösas ut. Du får tillbaka varorna och din retur accepteras inte. Observera att ej uthämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp - du måste alltid hämta ut ett beställt paket och därefter går det bra att returnera det.

Reklamationer
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet ska du göra en reklamation till oss. Därefter ersätter vi dig med en likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Vi står självfallet för returfrakten i samband med detta. Vid reklamation kontakta oss via e-post.
Konsumentköplagen/ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vid tvister som vi inte lyckas lösa rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Garanti
Garantitiden är 1 år om inget annat anges. Garantin gäller inte vid:

Olycka/oaktsamhet efter det att du mottagit varan                                                 
Vanvård                                                                                                             
Onormal användning av varan                                                                               
Om du låtit bli att  följa skötsel- och serviceanvisningar

Transportskada
Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Skulle något vara fraktskadat, anmäl detta omgående till DHL Servicepoint/DHL företagspaket. Du får då ett reklamationsnummer som du sedan e-postar till oss. Märk mailet: transportskada.